College: finally a full day?

Zou dit mijn eerste volledige dag worden? Of kwam er weer iets raars tussen dat me van mijn lessen weerhield.
Nou, deze keer was er niks en ik had dus mijn eerste schooldag.

Voordat ik daarop verder ga, wil ik eerst deze link doorgeven.
Het is in het Engels, maar dat moet niet uitmaken neem ik aan.

http://www.echo-news.co.uk/mostpopular.var.1697182.mostviewed.updated_burst_pipe_closes_college.php

Nu weer terug op de gewone zaken.
Ik kwam dus aan om dezelfde tijd als vorige week, dus mooi en netjes op tijd (moet dit niet te vaak gaan doen =P).
De les begon ook keurig om 9 uur. Er werd weer het een en ander uitgelegd voor de nieuwe mensen die er bijgekomen zijn.

Toen moesten we wat formuliertjes invullen, wat we eigenlijk vorige week moesten doen, maar door onvoorziene omstandigheden niet konden doen.
Eigenlijk was het een soort test om te kijken hoe goed je Engels was en hoe goed je wiskunde was.
Ik scoorde beter in wiskunde dan in Engels, erg vreemd want ik heb een hekel aan wiskunde en op de MAVO was ik er nooit zo goed in en was veel beter in Engels.
Aangezien het redelijk wat tijd kostte om alle formulieren in te vullen duurde het tot de pauze, wat om 10:30 was.

Om 11:00 begon de les weer, we hebben een half uur pauze in de ochtend (joepie!) en we gingen nu naar de computerlokaal waar we ook les hebben, maar dan meer gericht op een ander deel van mijn opleiding.
Daar legde de leraar uit hoe alles werkte met de computer en de online toetsen en schoolboeken.
Dit duurde ook weer tot de pauze en dat was om 12:30.

Om 13:30 begon de les weer, we hebben dus een uur middagpauze (joepie!) en we mochten gelijk een toets doen op de computer.
Het was een vrij makkelijke toets, namelijk een test om te zien hoe goed je kennis was over het gebruik met computers.
Zoals wat bepaalde symbolen betekenen, dat idee zeg maar.
Ik scoorde 88,2% van de 100%, dus een goed resultaat.
Daarna was het wachten op diegene die nog bezig waren en hij liet zien dat hij alles kon zien terwijl wij de toets aan het maken waren en ook liet hij zien wat hij kon doen.

Daarna heeft hij bekend gemaakt dat hij de toetsen van hoofdstuk 1 en 2 online heeft gezet en wij kunnen die thuis doen als we genoeg gestudeerd hebben.
Ze blijven online tot en met dinsdag en als we een slecht resultaat halen dan kunnen we het 1x overnieuw doen.
Om te slagen voor de toets moet je 70% scoren.
Na dit alles was het weer tijd voor een pauze, wat om 15:30 was.

Om 16:00 begon de les weer, we hebben ook hier een half uur pauze (2 uur pauze per dag, mwahahaha!) en hier ging hij de schoolboeken uitleggen.
Naast de boeken die je op de computer leest, hebben we ook normale boeken.
Daarbij liet hij ons een aantal dingen markeren en hij legde uit hoe je met binaire getallen en hexadecimalen werkt.
Klinkt moeilijk, maar hij legde het uit in 10 minuten en iedereen snapte het.
De les eindigde om 16:30 en ik kon naar huis.

Dit was dus mijn eerste schooldag en ookal hebben we niet heel veel gedaan, toch vond ik het een leuke dag.
In een paar weken heb ik mijn eerste examen al en alles gaat heel snel.
Maar het meeste ken ik nog wel van mijn jaar op het ID College, dus het zal niet heel moeilijk zijn.


Would this be my first day at college? Or would another odd event block me from getting lessons at college
. Well, this time there was nothing and so I had my first day at college.
Before I continue on that subject, I want to link this link first.
Anyway, back to the normal story.
I arrived at the same time I did last week, so I was nice and early (shouldn’t do that too often =P).
Class also started at exactly 9 o’clock.
There was some more explaining for the people that were new this week.
Then we had to fill in some forms, which we actually had to last week, but to unforeseen causes we couldn’t and had to do it this week.
It was basically a test to see how your skills in English and Math were.
I did a better job at Math than I did at English, which is quite weird, because I was never any good at Math at the MAVO and much better at English, heck I don’t even like Math.
Because it took quite some time to finish all the forms, we had a break immediately afterwards, which was at 10:30.
At 11:00 the class started again, we have half an hour to drink tea or coffee (woo!) and we had to go to the computer class where we have to spend some time during the day as well.
The teacher explained how everything worked on the computer when it comes down to the online tests and books.
This took some time to explain as well and it was time for lunch break, which was at 12:30.
The class continued at 13:30, we have an hour of lunch break (woo!) and we had to do a test on the computer right away.
The test was quite easy, as it were questioned that were basically about your standard level of computer understanding, such as knowing what certain icons do.
I scored 88, 2% out of the total 100%, which is a good result.
After that it was waiting for the ones that hadn’t finished yet and when they did, he explained that he could see everything, as well have the power to control the entire system, which is quite handy.
After that he placed the tests for modules 1 and 2 online for 7 days, so that when we have studied at home, we could take the test ourselves.
We need 70% to pass for our tests.
After all of this it was time for the last break, which was at 15:30.
At 16:00 the class had started again, two hours of breaks each day (mwahahahaha!) and he explained about the schoolbooks.
So next to the books we have online, we also have regular books to read and study.
In those books he made us mark a few things, as well as take a few notes.
He also explained how to binaries and hexadecimals work and how to convert them between each other.
He did this in 10 minutes and everyone understood it.
Class finished at 16:30 and I could finally go home.
So this was my first day at school and even though we didn’t do much, I still liked it.
I have my first exam in a few weeks, so everything is going rather quick.
The most things I can still remember from my 1 year at the ID College in the Netherlands, so that will certainly help me.

1 reacties:

Jackie said...

I am really glad you enjoyed your first "proper" day at college honey. It is always a good thing when you like your teacher and, having met him, I believe he is really going to make this course run smoothly for you. He certainly seems confident and this in turn will make you more confident I'm sure =).
Congradulations on doing so well in the test! I'm certain you'll do just fine in your upcoming exam, and of course I'll doing anything I can in assiting that >_o.

Post a Comment